HTML

elemzés

Elemzés, vélekedés, vélemény, kritika. Minden, ami irritál.

Friss topikok

  • Frenk a hal: Véleményem szerint egyáltalán nem. Több okból sem. (És nem is feltétlenül amiatt, hogy az édesanyj... (2011.01.15. 14:05) Az arany agy
  • Frenk a hal: Érdekes megközelítés, nézőpontok. Először azt hittem Ildikóról fog szólni. Az is egy érdekes elemz... (2011.01.14. 21:18) A kultúrbarbár terrorkarakter a villában…(vendégposzt)
  • Mme Chauchat: @Kovács Tomi: dobd ide, majd copyzom. (2011.01.14. 12:23) Átváltozások
  • Mme Chauchat: @Flood: ..és tényleg. De még valaki más is. (2011.01.14. 11:42) A szereptévesztő csatorna
  • Dr Betty Boop: @Macisajtos Csillámpóni szül. Fazekas Rudolfné: ...és valóban. Szép, tankönyvi contradictio in adj... (2011.01.10. 23:56) Elméletek haszna

Linkblog

Archívum

Elméletek haszna

2011.01.10. 18:26 Dr Betty Boop

Elméletek haszna

Miért lehet hasznos az előbbiekben http://analysis.blog.hu/ felvázolt teória? Ha elfogadjuk alapvetéseit, segítségével megtudható, ki kerül ki győztesen a villából – azonban ami még ennél is fontosabb, az az, hogy igazolódik: korántsem a „nézők” döntése érvényesül. Álmodozóknak egy érvként még megfontolásra ajánlható, hogy vajon többmilliós költségvetésű műsort ajánlatos-e a „nézők” kénye-kedvének kiszolgáltatni…?

Egy egyszerű mátrix segítségével a műsorfolyam során jelölhető, ki, milyen értékben folyamodik a már említett konfliktus-kerülési (én-védő) stratégiákhoz. Az értékek súlyozottan kerülnek a mátrixba: egyes szorzóval, amikor riportszobában alkalmazza a vizsgálati alany, kettes szorzóval, amikor négyszemközti beszélgetésekben manipulál és hármas szorzóval, amikor a közösségben használja a manipulatív technikákat.

Ezek alapján kimutathatóvá lesz, ki érte el a legmagasabb értékeket a befolyásolási technikák alkalmazásában – azaz a műsor igényei szerint potenciális győztes, és ki az, aki a legkisebb értéket tudja felmutatni az alkalmazott én-védő taktikák sorában. Ez utóbbi versenyző valamit még őriz eredeti személyiségéből, azt lehet mondani, személyisége a legkisebb mértékben károsodott, azaz a leginkább alkalmas a társadalmi, társas létre. Azaz, a legkevésbé alkalmas a műsor (deklarálatlan) valóságos éthoszának megvalósítására.

A vasárnapi (01. 10.) adásban az alábbi énvédő mechanizmusokat alkalmazták a szereplők: az együttérzés és szimpátia-keltés eszközét (vegyítve a leértékeléssel). Megjegyzendő, hogy a különféle manipulációs technikák vegyítése további eszközkínálat-bővüléshez vezet. Állandó „falba ütköztem”-metafora Ildikónál, folyamatos, visszatérő „állandóan támadnak”-frazeológia Évánál. Nem lebecsülendőek az Évánál megjelenő szomatikus tünetek (kézgomba). Gigit az igazságtalanság bántja, amelynek üzenete: jobb vagyok nálatok én, aki az igazságot keresem/szeretem/tisztelem (mások leértékelése révén a saját felemelése.) Közben fizikai izoláció a mosókonyhában.

Várom a találatokat az elterelő taktikák tettenérésére.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://analysis.blog.hu/api/trackback/id/tr182574743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frenk a hal 2011.01.10. 18:37:08

Éva - "nem tudok kötni, ezért imitáltam csak a cselekvést" - hárítás, mely talán azt akarja leplezni, hogy Éva nem veszi ki a részét kellően a közösségi feladatokból. Nincs közösségtudata (ha együtt megcsináljuk nyerhetünk valamit), nemtörődöm (nem érdekel mi lesz ha nem kötök, majd valaki más behozza a lemaradásom) lusta (egyáltalán nem akarok megtanulni kötni).

Frenk a hal 2011.01.10. 19:55:34

ó már a maiból is tudnék...

Frenk a hal 2011.01.10. 20:43:22

Szóval...
Éva többször hangsúlyozta, hogy nem számít neki a többiek véleménye, és nem ad arra, amit mások mondanak. Tegnap ugye elég durván (de joggal) le lett "tolva", hogy nem csinál semmit, és szóba került a főzés is. Ehhez képest, ma már azt láthattuk, hogy ő főz, 'sürög-forog' a konyhában. Odament pár emberhez és hangsúlyozta, hogy Én fogok ma főzni. (Valójában számít a véleményetek, és azt akarom, hogy mindenki megtudja, én igenis tudok főzni, és képes vagyok a házminkára.) Az edébgyártás viszont hagyott némi kivetniveló maga után. Inkább esetlen toporgásnak nevezném, mintsem főzésnek. Nem tett oda magát, vagyis ez az egész egy látszat, csak azért kellet, hogy megmutassa kifelé, hogy nem egy tétlen ember. Valójában gyorsan túl akart esni rajta. És a végén Bécit is próbálta 'besarazni', hogy ÉN jó vagyok főztem, de Ő gonosz, rossz mert nem segített, pedig ÉN a jó felajánlottam neki, hogy jöjjön segíteni. Dehogy akart vele együtt főzni...de így legalább tudott lakótársáról rosszat mondani.

Dr Betty Boop 2011.01.10. 21:04:34

@Macisajtos Csillámpóni szül. Fazekas Rudolfné: ...és tényleg. Talán emlékezetes Éva egykori kirohanása ("Engem az erősít, ha utálnak. Minél többen utálnak, annál erősebb leszek." - kiáltotta egykor.)Most azonban maga húzza át e tételét, amely már kimondásakor is tudvalevőleg hamis volt (szöges ellentétben áll ugyanis az ember társas lény voltával és társadalomra ítéltetésével). A "főzés" körüli hercehurca segítségkérés, kiáltás - de most sem valódi szavak/tettek, hanem felvett allűrök, pótcselekvések által.

Frenk a hal 2011.01.10. 21:12:55

Ha már Éva a téma, én megemlíteném még egy vesszőparipáját, ami az őszinteség. Számtalanszor hangsúlyozta, hogy ő őszinte embernek tartja magát és ez az egyik legfőbb erénye. Nekem eleve az gyanús, ha valaki egy bizonyos dolgot túlzottan hangsúlyoz önmagával kapcsolatban. Vagy elfedni akar valamit, vagy önmagát erősíteni egy olyan dologban, amiről a lelke mélyén tudja, hogy nem is annyira igaz rá.

Dr Betty Boop 2011.01.10. 23:56:41

@Macisajtos Csillámpóni szül. Fazekas Rudolfné: ...és valóban. Szép, tankönyvi contradictio in adjecto. Eleve a körülmények maguk (mesterséges izoláció az emberi kapcsolatoktól, informális csoportalakulás, pótcselekvések) kizárják az őszinteséget - jelentsen e szó bármit.
süti beállítások módosítása